10 sep. 2012

I fredags var det överraskningsfest för en vän. Det var väldigt mycket gangnam style och dans. Lite för mycket alkohol, men vad gör det om hundra år? I lördags firade volvo deras nya lastbilar med att bjuda på festival. Måttlig intresserad av lastbilar och desto mer intresserad av att få dansa till Adrian lux och skratta åt en alldeles för full teddybjörn. Efteråt hamnade jag på min favorit bar, men var alldeles för bakis efter fredagens festande för att köpa mig en öl. Satt mest och stirrade på alla andra som glatt drack ett par, tre öl för många för att huvudet ska må bra dagen efter.  Lämnade tidigt för att äta pommes med den bästa. Söndagen var mest så som en söndag brukar vara. Soffhäng framför tvn, fast utan en soffa och mer i en säng framför en tv, men fint ändå.

Det var helgen. Idag är det måndag. Jag lyssnar på The xx nya album, försöker tänka så lite som möjligt och peppa hjärnan med orden: "Det löser sig". Det går lite hit och dit och upp och ner, men jag lever i alla fall. Precis på gränsen till sönderfall, men ändå. Jag lever och just nu är det bara det som räknas. Och att jag har någon att pussa på ibland och trängas med under trassliga lakan. Och tur är väl det, för nu är hösten här och det börjar bli förbannad kallt, under fem grader vissa mornar, och då är pussar och kramar lite extra bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar